Nápověda

pravnikDobrý den, jmenuji se Freddie, i když kamarádi mi říkají častěji Fred, a jsem SuperRAT, neboli česky SuperKrysa. Inzertní portál umožňující uskutečnit oznámení o úmyslu nabídnout nebo poptat téměř jakoukoli použitou věc z běžného života. Proč zrovna krysa - protože původní záměr byl ryze v oblasti kancelařiny, tedy počítače, mobily, a obecně kancelářská technika a tedy věci pro kancelářské krysy. Doménová zkratka je samozřejmě pouze dílem náhody, nemá nic společného s ničím a nikým a tak a okolo :-) A protože základem každého dobrého vztahu je slušnost a vzájemné porozumění (přece nejsme žádné krysy), podrobně si přečtěte, prosíme, následující obsah. Pokud nebudete něčemu rozumět, můžete se nás zeptat emailem na info(at)srat.cz nebo prozkoumat náš Blog, kde naleznete návody a odpovědi na nejčastější otázky. Použít můžete také kontaktní formulář nebo diskusní fóra.

 

Jak hledat v inzerátech

Nejjednodušší metoda je zadat do vyhledávacího pole hned na hlavní straně to, co vás zajímá. Nemusíte ani upřesňovat kategorii. Prohledá se pak celý bazar. Ale pozor, najdou se tak i věci, které spolu nemusí souviset. Například pokud budu hledat „Škoda Octavia“, najdou se mi nejen automobily, ale i doplňky, hračky, sběratelské předměty, motorsport oblečení, apod. Můžete omezit hledání pouze na jednu kategorii (ale protože kategorií máme již cca 1000, menu je trochu delší). Kategorie lze jednoduše upřesnit až po vypsání hledaných inzerátů. V levém sloupku je možno následně upřesňovat kategorii kliknutím na stromek kategorií a procházet si tak inzeráty z jednotlivých kategorií, které odpovídají vašemu hledání. Zároveň zde lze upřesnit město, vzdálenost od města a cenu od-do. 


? Nejlepší a nejrychlejší metoda jak najít přesně to co hledáte je hledání v příslušné kategorii. Toto je doporučovaná metoda, protože umožní ihned upřesnit cenu a vzdálenost v okolí. Například pokud budu hledat automobil z předchozího příkladu, kliknu na kategorii aut (popřípadě ještě na značku), zapíšu do vyhledávání „škoda octavia“ nebo prostě pouze „octavia“ a mohu si určit město kde hledat a okolní vzdálenost od toho města, případně cenu. 


Nebo jiný příklad. Pokud budu hledat pouze automobily s motorem TDI, kliknu na hlavní stránce na kategorii aut a vyhledám „TDI“. Pokud budu mít zájem pouze o konkrétní značku, mohu dále upřesnit výběrem podkategorie v levé části (např. Škoda). Hledání se zachovává a mohu tak přecházet mezi značkami – jedním klikem pak zjistím TDI od Škody, dalším od Seatu, atd. Není nutno hledání znovu vypisovat.


Upřesnit město můžete prostým výběrem, jak je běžným zvykem. Začnete psát a postupně se budou nabízet města odpovídající psaní (např. Napíšu „Pra“ a už se mi nabídne Praha). Okolí města vyberete z výběrového menu, není nutno vypisovat číslem. Mějte na paměti, že se uvažuje centrum města. Tedy např. Vzdálenost Hodonín-Brno není „pade“ jak by místní tvrdili, ale cca 55km, tedy aby se v hledání z Hodonína zahrnulo i Brno, zvolte hodnotu okruhu 75km.

 

Dokonale přesné vyhledávání s operandy a AI


Základní parametry


Pro detailnější vyhledávání můžete použít operand „-“. Tento operand lze použít v podrobném víceslovném vyhledávání pro odmítnutí výrazu. Výchozí vztah mezi vyhledávanými slovy je „zároveň“. Znak mínus před slovem znamená, že tento výraz ve výsledcích hledání nechcete. Takže zpátky k našemu případu vyhledávání:


Škoda Octavia : Najde všechny inzeráty obsahující slovo škoda a octavia. Tedy vypíše všechny Škodovky Octavia a každý inzerát tato slova obsahující (např. Díly na Škoda Octavia, modely a hračky Škoda Octavia, atd. podle toho v jaké rubrice dotaz zadáte).
Škoda -Octavia : najde všechny inzeráty obsahující slovo Škoda a nikoli Octavia. Tedy vypíše všechny Škodovky mimo Octavií


U víceslovného hledání lze používat i částečné zkrácené výrazy (jednoslovný výraz musí být vždy přesný):
Ško oct : najde všechny inzeráty obsahující výraz začínající na Ško a na oct. Tedy vypíše všechny Škodovky Octavia, Octavie, Octaviány, Octule, díly na tyto vozy, modely, atd. 
Takový zkrácený zápis je velmi úsporný a milují jej uživatelé mobilních telefonů. Ale pokud tento výraz použijete na hlavní stránce, můžete najít i inzerát typu „Prodám hru Octopulus, je to škoda vyhodit.“ Tyto zkrácené výrazy jsou ideální pro použití přímo v konkrétních rubrikách.


Výrazy lze libovolně kombinovat, např:
Škoda oct -tdi -sdi : najde všechny inzeráty obsahující výraz škoda octavia nebo octavie mimo těch co obsahují tdi a sdi. Tedy vypíše všechny Škodovky Octavia nebo Octavie v benzínu.


Rozšířené parametry pro vyhledávací fajnšmekry


Dalšími operandy jsou běžné kulaté závorky a znak svislá čárka „|”. Závorky slouží, stejně jako v matematice, k  vytvoření samostatného podvýrazu definující souvislosti parametrů vyhledávání. Znak svislé čárky pak označuje slovo, které inzerát má obsahovat logikou „nebo“. Ukázka na příkladu:


Škoda (|Oct |Fab) : najde všechny inzeráty obsahující slovo Škoda a slova začínající na Oct nebo Fab, tedy inzeráty na Škoda Octavie (Octavia, Octavka, …) a Fabie (Fabia, Fabka, …)
|Škoda |Tatra : najde všechny inzeráty obsahující slovo Škoda nebo Tatra

 

nebo příklad z IT
Fujitsu e5 (|i5 |i7) : najde všechny notebooky Fujitsu řady E5xx s procesory intel i5 nebo i7.

 

Závěrečné poznámky k vyhledávání


- Indexují se minimálně dvoupísmenná slova. Nelze tedy vyhledávat samostatné jednopísmenné výrazy. Je možné vyhledávat např. i5 nebo Škoda F (Fabie, Favorit, Forman, …..), ale nikoli již samotné F.

- Samozřejmým předpokladem je, že inzerent popíše inzerát správně. Parametrické vyhledávání i s pomocí AI eliminuje mnoho gramatických chyb (např. Octavya), ale pokud někdo napíše Oktavia bude již takový inzerát ve výpisu chybět, protože už druhé písmeno je špatně (ledaže byste hledali všechny Škody od „O“, což bude mít ovšem za následek výpis inzerátů i na o-kroužky, inzeráty obsahující slovo „opravené“, apod. Ale ruku na srdce – inzerát od majitele, který ani neumí napsat správný název toho co prodává chtít vidět nejspíše nebudete.

- Diakritika a velikost písmen ve vyhledávání nerozhoduje. Škoda je totéž co skoda.

- Jednoslovné vyhledávání vyhledává přesně to jedno slovo (nikoli jeho část). Nelze tedy hledat sko a doufat ve výpis škodovek. Zkratky fungují pouze u složených výrazů (např. sko oct). Jednoslovné zkratky by vedli k příliš velkému množství nechtěných výsledků hledání (např. skopek na prádlo), což není žádnoucí.

- Vyhledávání probíhá zleva do prava od počátku slova. Nelze tedy vyhledávat samotné koncovky slov. Ani by to nemělo smysl, např. pokud bychom hledali "avia" v duchu Octavia, byly by výsledky zajisté poněkud neočekávané.

 

Kontaktování inzerenta


Po úspěšném vyhledání inzerátu je nutno samozřejmě kontaktovat inzerenta. Toto lze učinit buď emailem nebo telefonem (případně jinou metodou, kterou inzerent uvedl v inzerci). Pokud inzerent neuvedl kontakty v textu nebo ve volně viditelném kontaktním poli „jiný kontakt“, je pro zobrazení telefonu potřeba se přihlásit. V nepřihlášeném stavu je koncovka čísla skryta (z důvodu ochrany před navolávacími roboty). 


Na telefonní číslo se dá kliknout – pokud není uživatel přihlášený, zobrazí se stránka s přihlášením. Přihlášený uživatel na mobilním telefonu nebo tabletu s možností hovorů může kliknutím na telefonní číslo rovnou telefonovat. Telefonovat z počítače nebo notebooku lze také, a to libovolnou aplikací která to umožňuje (např. skype, teams, mnoho různých messengerů, VOIP, atd.). Pokud účet ještě nemáte, zaregistrujte si jej a přihlaste se – je to zdarma.


Emailem můžete kontaktovat inzerenta přímo v pravém sloupci i bez registrace. Na službě SRAT.cz je platná registrace povinná pro všechny inzerenty velkou výhodou – na rozdíl od nejmenované konkurence, jsou inzerenti na emailu přítomni a email je ověřený. Nestane se vám, že pošlete email a nikdo vám neodpoví, protože email v inzerátu byl smyšlený.


Nemáte email? Zřízení je otázkou několika desítek vteřin. ALE - Pokud máte chytrý telefon, email pravděpodobně již máte. Bez emailu totiž nestáhnete žádné aplikace. Svůj email v telefonu tak zjistíte (pokud jej neznáte z paměti) v nastavení telefonu v sekci účty (gmail účet pro android, nebo icloud pro apple). Aplikace pro přístup do tohoto emailu je pak gmail (android) nebo applemail (apple) – aplikace nemusíte stahovat, jsou v telefonu již z výroby. V případě, že nemáte chytrý telefon a email určitě ještě nemáte, můžete si jej zřídit např. na seznam.cz, outlook.cz nebo gmail.com – je to zdarma. Trvá to pár vteřin a všechno je v češtině.

 


Mobilní aplikace


Služba SRAT.cz je plně responsivní a obsahuje popis aplikace přímo v sobě. Není třeba nic instalovat z obchodu Play ani App storu. Přímo ve výchozím (originálním) prohlížeči v telefonu lze aplikaci nainstalovat v menu prohlížeče internetu. Otevřete stránku SRAT.cz, ťuknete na menu prohlížeče (3 tečky), a vyberte „Přidat na plochu“. Prohlížeč pozná, že stránka obsahuje aplikaci a nabídne možnost „Instalovat aplikaci“. Pokud aplikaci nerozezná (typicky neoriginální prohlížeče), i tak se provede alespoň základní instalace a na ploše se objeví ikonka SRAT.cz.
Výhodou mobilní aplikace je možnost vyfotografovat prodávanou věc přímo při tvorbě inzerátu (samozřejmě můžete přiložit i již hotové, třeba i starší fotky). Další velkou výhodou je možnost vytočit automaticky číslo přímo ťuknutím na telefon inzerenta a tak mu rovnou zavolat (samozřejmě pokud jste přihlášeni). Nevýhodou je pak logicky malý displej.


Mnoho uživatelů (zejména aktivních inzerentů) jako velmi výhodnou vidí kombinaci, kdy si registraci a správu nastavení profilu provádí prodejce pohodlně na velkém monitoru počítače, kde má k dispozici normální klávesnici a myš, ale inzeráty pak přidává třeba v terénu z mobilního telefonu. Nebo v terénu přidá inzeráty s jednoduchým popisem z mobilního telefonu a z počítače pak inzeráty edituje a dopisuje podrobné popisky. Ale jak se říká, každý podle své chuti. 

 


Registrace účtu a vkládání inzerátů

 

Pro vkládání inzerátů je nutné mít zaregistrovaný účet. Pro úplně základní registraci stačí mít email. Registrace se skládá z emailu a hesla. Na emailovou adresu přijde ověřovací link. Na tento link je nutné kliknout, aby se účet aktivoval. Registrovat (přihlásit) se lze i bez vyplňování nové registrace pomocí dostupných tlačítek sociálních sítí (Google, Facebook, …). Registrace a přihlašování přes tato tlačítka má jako všechno na světě jednu výhodu a jednu nevýhodu. Výhodou je, že se přenese potřebné nastavení a nemusíte nic vyplňovat. Nevýhodou je pak, že v případě výpadku dotyčné služby se nepůjde přihlásit. Je na zvážení každého, co je mu bližší. SRAT.cz umožňuje i hybridní režim, kdy k tlačítkovému přihlašování naše podpora vygeneruje navíc i lokální heslo. Budete se pak moci přihlásit k účtu jak pomocí tlačítka, tak emailem (příslušným k té konkrétní sociální síti, kterou používáte) a heslem.


Před svým prvním inzerátem si prosím přečtěte alespoň podmínky. Pokud inzerát bude podmínky porušovat, bude odstraněn se všemi důsledky v podmínkách uvedenými. Inzerát vystavujte v rubrice k tomu určené, nedávejte např. Auta do nábytku. Tam by váš inzerát nikdo nehledal, auto neprodáte a naštvete administrátora, který bude muset váš inzerát přesunout, nebo smazat.


Po přihlášení lze inzerát vystavit tlačítkem „Vystavit inzerát“. Povinné položky jsou Kategorie (upřesňující podkategorie se zobrazí až po výběru hlavní kategorie), Titulek, Popis a Země-Kraj-Město (povinné je pouze Město). Velmi doporučované je však vyplnit také stát (země) a kraj – zejména pro města, jejichž název nese více měst (typicky nejrůznější Lhoty). Město je důležitý parametr z důvodu hledání podle vzdálenosti. V políčku začněte psát název města a až bude výběr malý, vyberte město kliknutím na nabízené výsledky (je to velmi důležité pro správnou evidenci lokality – pokud napíšete město celé ručně, použijí se pro lokalizaci souřadnice nejbližšího známého nadřazeného celku, tedy buď střed kraje, pokud jste jej správně uvedli, nebo střed ČR). Kraje jsou pojmenovány gramaticky správně, tedy kraj Praha je uveden jako „Hlavní město Praha“ – musíte tedy začít psát slovo „hlavní“ (v Praze pak doporučujeme vybrat město Praha xx nebo pouze Praha, pokud nemáte zvláštní důvod pro využití názvu čtvrtě/obce – jako např. u realit). 


V tomto zcela minimalistickém příkladu bude inzerent kontaktovatelný pouze pomocí emailu (uvedeného při registraci). Samozřejmě čím více informací uvedete, tím je inzerát atraktivnější a osloví více zájemců. Jako vhodné se jeví použití telefonního kontaktu, vložení fotografií nabízeného předmětu, odkaz na případné stránky se vztahem k tomuto předmětu (např. Technickou specifikaci, link na mapu u nemovitostí apod.). 


Telefon je možné vkládat jak do pole pro telefon, kde získá zápis výhody jako ochranu před zneužitím a možnost automatického vytočení z mobilní verze, tak i  do pole jiného kontaktu případně přímo do textu, kde sice není žádná ochrana, ale zájemce nemusí být přihlášen, aby jej viděl. Většina inzerentů volí „jiný kontakt“ jakožto veřejné zobrazení v případě, že má vyhrazené telefonní číslo pouze pro inzerci. Pokud použijete pro inzerci svůj osobní telefon, je doporučeno spíše využít chráněného pole určeného pro telefonní kontakt. Obrázků lze vložit 8 a budou automaticky označeny vodoznakem a zmenšeny do HD rozlišení. Maximální velikost nahrávaného obrázku rozměrově není omezena a kapacitně je omezena na 8MB, ale nezapomeňte, že čím větší obrázky nahráváte, tím déle to bude trvat. Doporučeno je obrázky posílat v náhledovém rozlišení (lowres) cca 3-8Mpixel. Stisknutím tlačítka „Zveřejnit“ souhlasíte s Podmínkami se všemi důsledky z toho plynoucími.


Některé rubriky mají speciální požadavky na nastavení účtu jako „Společnost“ a povinná pole (např. IČ) více viz Podmínky.


Pro usnadnění vkládání inzerátů je lepší mít v účtu předvyplněné i další údaje. Při vytváření nového inzerátu se pak automaticky předvyplní hodnoty kontaktů a adresy z nastavení účtu. Pro nastavení účtu klikněte v horní liště na „Můj účet“ a vyberte „účet“ (v mobilní verzi ťukněte na tři proužky, vyberte „Můj účet“ a stiskněte tlačítko „zobraz menu“ a vyberte účet). Důležité je zejména město a případně kraj. Nastavení účtu je pohodlnější dělat na počítači z důvodu dlouhých menu výběrů zejména lokality. Postupně vyplňte jméno, typ účtu, telefon(y), stát, kraj a město. Databáze měst je opravdu velká – obsahuje i obce s cca 750 obyvateli. Po rozkliknutí můžete začít psát počáteční písmena města a kurzor se přesune na stisknuté klávesy (v mobilní verzi je nutno rolovat). V kraji Praha doporučujeme používat obecně Praha, nebo Praha XY. Názvy čtvrtí dnes zná jen opravdu místní. Čtvrť, PSČ a přesnou adresu není třeba vyplňovat, užití je vhodné snad pouze v realitách. WWW stránka by měla obsahovat odkaz na vlastní stránky společnosti (možno samozřejmě i osobní) a v popisu lze napsat cokoli, co považujete za důležité sdělit čtenáři inzerce (např. Licence, koncese, apod.). Při vkládání nového inzerátu se potom tyto údaje použijí a nový inzerát je tak bude mít předvyplněné. I takto předvyplněné kontakty můžete samozřejmě měnit a mít v každém inzerátu jiné (typicky lokalitu uskladnění nabízené věci, telefonní číslo, apod.).


POZOR: vložit lze pouze jeden inzerát za 30-45s. Pokud to zkusíte dříve, zobrazí se chyba a zablokuje se vkládání fotografií. Fotografie nepůjdou vložit ani po uplynutí bezpečnostního času, dokud neobnovíte stránku (např. klávesou F5 nebo stiskem tlačítka refresh). Jde o ochranu proti robotům bez povoleného api.

 


Cena dohodou


Je speciální modul, který (pokud nechcete uvést cenu, nebo o ceně jste ochotni jednat) zobrazuje pod inzerátem druhou možnost emailového kontaktu s uvedením ceny. Je to stejné jako kontakt prodejce emailovým formulářem v pravém sloupci, ale je zde navíc pole pro cenu. Nabídka odejde inzerentovi emailem a nabízející dostane emailem kopii. Zároveň se započítá zájemce na počítadle a jde tak o dodatečnou propagaci zdarma. Po rozkliknutí počítadla lze vidět i orientační seznam zájemců (pouze nick bez možnosti kontaktu) z důvodu zamezení podvodů. Každý uživatel může na jeden inzerát poslat maximálně 10 emailů s nabídkou (z důvodu ochrany proti stalkingu a podvodům).


POZOR: z legislativních důvodů směrnice DAC7, aby nevznikla oznamovací povinnost, komunikace ohledně výše aktivně učiněné nabídky musí proběhnout přímo mezi kupujícím a prodávajícím. Nesmíme tuto hodnotu tedy jakkoli zpracovávat ani evidovat (kontaktní formulář ceny dohodou vygeneruje pouze přímý email s nabídnutou cenou a email jde pouze mezi prodávajícím a kupujícím – stejně jako při běžném kontaktu emailem v pravém sloupku inzerátu), jinak by bylo nutné hlásit prodejce překračující limit 2000€ ročně nebo 30 kusů (třeba i po koruně) ročně finančnímu úřadu z důvodu aplikace presumpce viny (evidence ceny aktivně učiněné nabídky, tedy ceny "která by mohla být známa"). Proto je místo ceny symbolicky uvedeno pouze XXXX Kč, jelikož nabízenou cenu neznáme. Směrnici DAC7 implementovala Fialova vláda (2003). Pokud se výklad změní (např. po volbách), plnohodnotná funkcionalita může být doprogramována.

 


Zvýhodnění a zviditelnění inzerátu


Služba SRAT.cz je koncipována pro základní inzerci jako bezplatná. Existuje ale mnoho možností jak svůj inzerát zviditelnit a tyto možnosti jsou již samozřejmě placené. Vzhledem k extrémně nízkým cenám jsme zprovoznili kreditní systém. Není nutno jej využívat, můžete samozřejmě stejně jako u jiných služeb zaplatit pouze jednorázově za objednanou propagaci, ale je to škoda – kreditní systém přináší doslova obrovské množstevní slevy (až 30% okamžitě a na vše), slevy založené na prémiovém členství atd. Minimální platba je uvedena v podmínkách a může se lišit podle platební metody. Maximální platba není stanovena, ale pro platby vyšší než 10000,- Kč doporučujeme kontaktovat obchodní oddělení pro získání dodatečné slevy a bonusu. Pro jakékoli operace s účtem nebo inzerátem samozřejmě musí být inzerent přihlášen. 


Formu zvýhodnění inzerátu lze zvolit přímo při vkládání inzerátu nebo ve správě účtu. Rychlá forma pod inzerátem se zobrazí jako základní nabídka produktů zvýhodnění, kterou lze přímo objednat při vkládání (vlastní potvrzení a zaplacení se zobrazí v druhém kroku po zveřejnění). Možnost zvýraznění se také zobrazí, pokud jste přihlášeni a máte zrovna otevřen vlastní inzerát.

I v této rychlé variantě se samozřejmě uplatňují slevy na propagaci podle případného členství (zobrazeno platinové členství obsahující 30% slevu). 

 

Jak fungují jednotlivé propagace


Toto je asi nejdůležitější kapitola návodu vůbec, protože SuperRAT je super zejména proto, že má super služby. A tedy fungují trochu jinak, než jinde. 


>TOPování zná asi každý. Ale i to se dá vylepšit. U nás funguje topování lépe než u ostatních bazarů. Nejen, že přesune inzerát na první pozice, ale pozor - kompletně jej obnoví jako kdyby byl právě vložený! Zároveň obdržíte prodloužení inzerátu! To ještě stále také dělá kdekdo, ale pozor, SuperRAT prodlužuje plnohodnotně. Ne pouze o jednotky dnů. Inzerát vypadá jako zrovna vložený a také má obnovenu plnou délku trvání. Je to stejné jako byste jej celý vložili zbrusu nově. Inzerát není označen značkou „top“ záměrně - mnoho uživatelů tyto inzeráty přeskakuje v domnění, že se jedná o neprodejné ležáky. Top na SuperRAT je tedy inkognito. Lze použít kdykoli a bez jakéhokoli omezení. I několikrát denně. Pokud vás mrzí, že nebudete mít inzerát hezky označený, nezoufejte a čtěte dále, umíme lepší věci než trapný odznáček „top“ nebo červený růžek apod.


>Zvýraznění. Jde o dobře známé podbarvení inzerátu výrazným podkladem. Podobné zvýraznění používají většinou aukční systémy a nyní máte stejnou možnost i v běžné inzerci u SuperRAT. Celý inzerát se podbarví „zeleným zlatem“. Zvýraznění lze objednat na počet dní, který si sami zvolíte. Ostatně jako všechny naše služby – nenutíme několikadenní balíčky, objednejte si klidně i jen jediný den.


>Premium list. Jde o speciální kombinované zobrazení. Premiová položka je zvýrazněna podbarvením („žluté zlato“) a ještě navíc je zobrazována dvakrát. Jednou v samostatné Premium sekci přede všemi ostatními běžnými položkami a podruhé (opět podbarvená) ještě jednou mezi běžnými inzeráty. Tato forma je extrémně účinná zejména pro zboží, u kterého potřebujete vyniknout v záplavě velmi podobného (typicky telefony, notebooky, automobily hojně rozšířených značek apod.). Podobnou kombinovanou službu v současnosti u žádného českého bazaru nenajdete. Přestože se jedná o nejdražší propagaci, stále jde o jednotky korun. Opět je možno objednat třeba i jen na jediný den. Oblíbenou formou je premium na 3 dny na Pátek-Neděle, ale samozřejmě pokud prodáváte prémiové zboží (prémiovou elektroniku, auto, nemovitost, atd.) je Premium jasná volba dlouhodobě.


>Automatické znovu zveřejnění + prodloužení (autoTop). Jde o automatickou variantu TOPování s identickými vlastnostmi. Lze si zvolit počet dnů a každý den po celou zvolenou dobu bude inzerát automaticky posunut na první místa a jeho platnost nastavena na plnou délku trvání. Počet opakování si můžete libovolně zvolit. Získáte tak nejen „nesmrtelný“ inzerát, ale i kvalitní pozici na prvních místech. Tato forma je velmi výhodná u dlouhodobě hůře prodejných, ale drahých a kvalitních věcí, jako např. Luxusní rezidenční nemovitosti, luxusní automobily, nábor odborných pracovníků, apod. Tuto propagaci je vhodné kombinovat s podbarvením a případně jako prémiovou.

Propagační služby lze libovolně kombinovat. Například dlouhodobě podbarvenou položku lze na víkend zaplatit jako prémiovou apod. Pokud přikupujete již existující propagaci, systém to pozná a prodlužuje ji spravedlivě o další den (nebo o tolik dní kolik si objednáte). Nemusíte tedy čekat, až propagace skončí. I v případě zaplacené propagace autoTop je samozřejmě možné použít navíc jednorázový TOP kdykoli potřebujete (např. v Pátek v poledne a v Neděli večer, kdy lidé nejvíce čtou inzerci).


Žádné omezení kolikrát a na kolik dní jakou propagaci použijete, SuperRAT nemá. Je to čistě vaše volba. Teoreticky tak můžete získat „nesmrtelný“ barevný prémiový inzerát. Uvědomte si však, že dlouhodobě identický inzerát nezachrání žádná forma propagace. Pokud se ani po dlouhé době věc neprodá, bude dobré inzerát nejen lépe propagovat, ale i modifikovat. Zřejmě bude s inzercí něco špatně - neatraktivní popis, cena, nedostatečně popsané vlastnosti, špatně zvolená kategorie atd.

 

Jak na platby a kreditní systém


V příkladu v předchozí kapitole byla zmíněna sleva 30% (platinové členství), a další podobně výhodné bonusy jsou na balíčky kreditů. Kreditní systém navíc nejen umožňuje poskytnout obří slevy, ale zároveň také realizovat mikroplatby. Žádným běžným platebním systémem totiž nelze běžně zaplatit takto nízké částky – poplatky by byly mnohdy větší než placená částka. Přesto nikoho nenutíme, můžete nakupovat propagaci i jednorázově napřímo včetně členství (je však nutno splnit minimální výši pro daný typ platby). ALE: Pokud nepoužijete kreditní systém, šidíte sami sebe. Nejviditelnějším příkladem může být nákup kreditů za 5000,- Kč, kdy obdržíte bonus 1000 kreditů – celkem tedy 6000 kreditů (20% navíc).  A když si pořídíte platinové členství se slevou na propagační produkty 30%, ze základní ceny za Topku 7,- kreditů je rázem 4,90. Pokud započteme do ceny kreditu bonusové kredity, dostaneme celkové náklady na Topku cca 4,- kč. A to navíc můžete utrácet postupně, klidně pouze na jeden den, anebo naopak Topovat si i několikrát denně a být tak neustále úplně první, záleží na vás. Kreditní systém otevírá mnoho možností a zároveň umožňuje nabízet minimální ceny.

 

K dispozici jsou běžné platební metody. Bankovním převodem (včetně QR platby) i kartou a případnými navázanými metodami. Pokud platíte QR platbou, můžete využít tlačítka pro platbu Bankovním převodem (vhodné pro CZK). Rozhraní pro platbu kartami (bránu) používáme Stripe, tedy jednu z nejlépe zabezpečených a největších světových společností - pokud budete mít zájem, umožňuje Link (rychlé platby z uložených karet/transakcí), GooglePAY, ApplePAY a další. Jednotlivé platební metody mají nastavení minimální i maximální limity uvedené v podmínkách.


Celkovou podrobnou správu zvýhodnění, propagaci a nákupy kreditů můžete realizovat ve správě svého účtu v sekci propagace. Sekce obsahuje následující záložky:

 

 




Na záložce položky jsou vypsané vaše inzeráty. Tato záložka je zde proto, abyste mohli pohodlně nakoupit propagaci pro více inzerátů najednou. Jednoduše si stiskem tlačítka Propagovat rozbalíte možnosti a vyberete formu propagace a vložíte ji do košíku. Kliknutím na příslušné zaškrtávátko vyberete typ propagace a jeji časové období. Typy propagace můžete kombinovat - lze vybrat více typů propagace najednou. Časové období lze vybrat pouze jedno. Pokud byste propagace dokupovali, systém intelignetně pozná, které propagace a na jak dlouho máte již zaplacené a to co si objednáte bude "navíc", tedy prodlouženo. Po vložení do košíku buď dalším stiskem přejdete do košíku k zaplacení, nebo menu „propagovat“ zavřete kliknutím do bílé plochy vedle ouška „propagovat“ (prostým jedním kliknutím někam jinam do bílé plochy mimo otevřené menu propagací) a můžete pokračovat otevřením další propagace pro další inzerát a do košíku přejdete až najednou. U autoTopky ("Automaticky znovu zveřenit položku") je nutno zaškrtnout 1 den a počet opakování. Je to proto, aby bylo jasné, na jak dlouho se tato propagace objednává, tedy kolik opakování jednodenní Topky požadujete objednat. Jak již bylo řečeno, pomocí Topky se inzerát plnohodnotně obnoví. Plnohodnotně tak prodloužíte platnost inzerátu.

Propagaci příslušného inzerátu můžete taktéž velmi pohodlně dokoupit v okamžiku, kdy jste přihlášeni v systému a máte zrovna otevřený svůj vlastní inzerát. Ve spodní části se pak zobrazí lišta (boxík), přes kterou si k inkriminovanému inzerátu můžete propagace přikoupit (pouze přihlášeným majitelům příslušných inzerátů). Lišta je rozbalovací a pohodlně umožňuje přidávat jak jednotlivé propadace, tak i různorodý balík a samozřejmě také pozná případ, kdy propagace již nějaké máte, ale chcete je třeba i jenom prodloužit. Pokud máte nějakou propagaci zaplacenu, po přejetí myší se dlaždice propagace z lišty vybalí a zobrazí na jak dlouho je daná propagace zobrazena (zaplacena).

 

Plně zaplacená lišta pod inzerátem může vypadat takto sbalená:

A takto rozbalená:

 

Instruktážní video hromadného nákupu propagací ZDE:


Záložka peněženka a balíčky obsahuje možnost zakoupení balíčků kreditů. Čím větší balíček zakoupíte, tím větší bonus dostanete. Zároveň zde můžete vidět aktuální stav kreditů v peněžence. Také zde můžete vidět bonusové kredity, které získáváte zdarma každý měsíc. Výše bonusových kreditů závisí na členství ve skupině. Základní výše je uvedena v podmínkách. Sleva na propagaci získaná díky členství ve skupině, se logicky nemůže vztahovat na kreditové balíčky (vztahuje se pouze na všechny propagační produkty jako takové), protože by to vedlo ke zdvojování slev. Členství ale můžete zakoupit i za kredity a to i za jakkoli zvýhodněné, bonusové nebo odbržené v rámci akcí (kredit je kredit, nerozlišujeme jakou cestou jste jej získali).


Záložka členství umožňuje pořídit členství v prémiových skupinových programech a získat tak neomezené množství slev na všechny propagační možnosti. Zároveň členství ve skupině umožňuje podávat větší množství inzerátů. Členství v prémiové skupině je pořizováno na časově omezenou dobu vyznačenou v měsících (1 měsíc = 30 dnů). Můžete pořídit členství na více měsíců. Nejkratší doba jsou 3 měsíce.


Záložka košík slouží, stejně jako v každém eshopu, k objednání a zaplacení vybrané propagace. Ikonkou koše u položky tuto položku z košíku odstraníte. Košík se neukládá v cookies, ale na serveru a tak si pamatuje co jste vložili i po odhlášení. Je to z toho důvodu, aby bylo možné přidávat produkty postupně podle potřeby i pro uživatele, kteří z nějakého důvodu nechtějí využívat kreditního systému. Pod košíkem jsou platební tlačítka, kterými zrealizujete objednávku. Pokud tlačítko nelze stisknout (je neaktivní), je to proto, že pravděpodobně máte v košíku méně než je povolené minimum pro vybranou formu platby. Kreditní systém (tlačítko „peněženka“) umožňuje jakkoli nízké platby. Ostatní tlačítka vyžadují minimální výši podle svých poplatků a náročnosti na obsluhu. Pro platby kartou použijte tlačítko PayPal.


Poslední záložka je platby. Zde vidíte přehled všech transferů kreditů, tedy nejen samotné platby, ale i odměny a administrátorské platby a korekce. 

 

Úprava, smazání a obnovení inzerátu


Úprava probíhá v sekci „Můj účet“. Vyberte „Inzeráty“ a následně u inzerátu vyberte příslušné tlačítko požadované akce. Pokud chcete inzerát upravit stiskněte tlačítko „Edituj položku“. Inzerát dalšími tlačítky lze deaktivovat (zneviditelnit), obnovit, nebo definitivně smazat. Deaktivovaný inzerát je možno kdykoli znovu aktivovat (místo tlačítka „deaktivovat“ bude u deaktivovaného inzerátu vidět „aktivovat“). Deaktivace slouží k tomu, abyste nemuseli inzerát příště znovu vypisovat např. v případě, že si to kupující rozmyslel a vy jste se rozhodli vzít zboží zpět (nebo máte tuto povinnost ze zákona) a potřebujete jej znovu prodat. Inzeráty se zobrazují sestupně podle data vložení. Topované (včetně autotopovaných) budou na prvních místech z důvodu plnohodnotného obnovení Topkou (více viz sekce propagace).


Doklady a Fakturace


Za každý nákup realizovaný penězi je vystavována účtenka – faktura. Faktury si můžete zobrazit a stáhnout v PDF formátu ve svém účtu v sekci Faktury. Jste-li firma, vyplňte si fakturační profil, pak bude mít faktura náležitou hlavičku s vašimi údaji (jinak to bude obecná účtenka bez hlavičky). Ostatní položky jsou volitelné (DIČ, dodací adresa atd.).


Smazání celého účtu


Celý účet můžete odstranit ve správě mého účtu, položkou smazat účet. Tím se odstraní všechna živá data spojená s účtem. POZOR, smazaný účet nelze žádným způsobem obnovit!

 


Hromadné importy – API


Umožňujeme používat hromadné importy pro jakoukoli společnost v jakékoli rubrice. API nezpoplatňujeme kusově dle inzerce ale uživatel musí mít Platinové členství (VIP). Více viz VIP sekce diskusního fora nebo emailem info(at)srat.cz.


Zapomenuté heslo


Na přihlašovací stránce klikněte na „Zapomenuté heslo?“, následně vyplňte registrovaný email a na tento email přijde obnovovací odkaz. Stejně jako u všech běžných ostatních služeb na internetu. Pokud k emailu již nemáte přístup (typicky pracovní email u zaměstnavatele, kterého jste již opustili), budete si muset založit nový účet.